בריטניה: רישי סונאק בן ה-42 נבחר לראש הממשלה

שלמה ריזל No Comments on בריטניה: רישי סונאק בן ה-42 נבחר לראש הממשלה

סונאק היה המועמד היחיד שהגיע לרף של 100 ממליצים בקרב חברי הסיעה בפרלמנט, הרף שנקבע לעלייה לסיבוב השני בבחירות הפנימיות והפך באופן אוטומטי למנהיג המפלגה ולראש הממשלה

רישי סונאק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בריטניה: חבר הפרלמנט רישי סונאק, בן 42 ובן למהגרים מונה אחר הצהריים לראש ממשלת בריטניה ולמנהיג המפלגה השמרנית, לאחר שנותר המועמד היחיד לתפקיד. סונאק כיהן כשר האוצר בממשלתו של בוריס ג'ונסון ונחשב למקורבו.

סונאק היה המועמד היחיד שהגיע לרף של 100 ממליצים בקרב חברי הסיעה בפרלמנט, הרף שנקבע לעלייה לסיבוב השני בבחירות הפנימיות והפך באופן אוטומטי למנהיג המפלגה ולראש הממשלה. שרת ההגנה פני מורדנט שהתמודדה על התפקיד מולו פרשה מהמירוץ ברגע האחרון. אתמול הודיע על פרישה מהמירוץ ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון שלפי הדיווחים בבריטניה, אף הוא לא השיג את הרוב הנדרש.

כזכור, בשבוע שעבר התפטרה ראש הממשלה ליז טראס מתפקידה, 45 ימים בלבד לאחר היבחרה במקומו של בוריס ג'ונסון שהסתבך במספר פרשיות שעוררו את זעם הציבור הבריטי. טראס נאלצה להתפטר לאחר שהתכנית הכלכלית שהציגה הוכרזה ככישלון מהדהד בתוך זמן קצר במיוחד.

עם התפטרותה הודיעה טראס כי הבחירות הפנימיות לראשות מנהיג המפלגה השמרנית ייערכו בהליך מזורז בתוך שבוע ימים. "זה יבטיח שנישאר בנתיב לספק את התוכניות הפיסקאליות שלנו ולשמור על היציבות הכלכלית והביטחון הלאומי של ארצנו. אשאר כראש ממשלה עד שייבחר יורש", מסרה.



0 תגובות